dimarts, 16 de març del 2010

800.000

La web Pedres de Girona (http://www.pedresdegirona.com/) ha superat les 800.000 visites, i ha consolidat una mitja diària superior a les 1.200, i això ens obliga a fer-ne un balanç i una quantificació de les fites assolides.


El que el 10 de setembre de 2006 es va iniciar amb poc material i escasses visites, ha anat esdevenint un portal on es pot trobar informació sobre Girona des de qualsevol òptica: història, llegendes i tradicions, gastronomia, esdeveniments, reportatges, biografies de gironins, flora i fauna de la ciutat, imatges de tots els entorns de la ciutat, etc. i tot el material tractat d’una forma eminentment gràfica.

Hem superat les 25.500 imatges de producció pròpia, hem col•laborat i participat en diverses activitats i publicacions, i el passat mes de novembre hem organitzat la Primera Nit Màgica al Barri Vell de Girona.

Al llarg d’aquest temps, la mare, Pedres de Girona, ha tingut diversos fills: Girona a un clic, web especialitzada en la promoció i publicitació d’establiments, activitats i institucions museístiques de la ciutat; com diu el títol de la web, un lloc que informa de què fer, què visitar i què veure a Girona, on a part de la informació habitual s’hi poden trobar extensos reportatges fotogràfics de les activitats, productes i entorns, situant-los en el context ciutadà corresponent.

Amb motiu del bicentenari dels setges de la ciutat, també va néixer la web especialitzada en material sobre la Guerra del Francès, amb la incorporació del Diari de Girona publicat a l’època, amb notícies del que succeïa a la nostra ciutat cada dia durant el temps que varen durar els atacs dels exèrcits napoleònics, ampliades amb transcripcions documentals i il•lustrat amb dibuixos propis d’uniformes de l’època.

Amb “Una ciutat de cine” ens vàrem endinsar en la promoció de la ciutat com plató cinematogràfic, amb imatges d’indrets de Girona adients per al rodatge de films i spots publicitaris, i les pel•lícules que s’hi ha rodat. En alguns casos s’hi poden veure les pel•lícules senceres, tràilers, o fragments il•lustratius.

Finalment, amb “Girona al plat”, especialitzàvem un espai a l’aspecte gastronòmic de la ciutat. L’Aula Gastronòmica del Mercat del Lleó de Girona hi és àmpliament documentada, amb l’agenda d’activitats properes, i amplis reportatges fotogràfics i documentals de les que s’hi ha realitzat, com també des d’aquesta web es poden fer reserves on-line als cursos. Tanmateix, l’apartat “Dotze mesos, dotze menús” exposa els plats típics i característics que confegeixen el tarannà culinari de la nostra ciutat.

Amb aquest creixement, tant quantitatiu en material com en especialitzacions dels espais, pretenem facilitar i ampliar les possibilitats de localització d’informació tant gràfica com documental sobre les diverses facetes de la nostra ciutat, i aportar una eina de promoció total de Girona, que sigui d’interès i utilitat per a tothom.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada